Na een aanrading van iemand bij Dow chemicals ben ik op jullie intressante site en forum gekomen.
Ik ben bezig met de ontwikkeling van een zestakt verbrandingsmotor draaidende op benzine en water. Na de viergewone slagen, wordt de uitlaatklep gesloten en normaalgezien de inlaatkelp geopend. I.p.v de inlaatklep te openen zou ik rechtstreeks een druppeltje water willen injecteren. Zoals jullie allemaal weten zet water volumineus ongeveer 1600keer uit naar stoom. Door warmte te onttrekken van de cylinderwand en de resterende warme lucht, zou deze druppel omgevormd worden naar stoom en een extra abreidsslag gegenereerd worden. Daarna wordt het stoom via de gewone uitlaatklep weer naar buiten geduwd.
De motor zal praktisch gebruikt worden in een prototype auto voor deel te nemen aan de shell eco marathon. Deze wedstrijd houd in dat teams kleine auto's bouwen die zo ver mogelijk rijden op 1liter benzine. Graag nodig ik u uit om een kijkje te nemen op onze website; www.ecorunner.nl
Veel problemen zijn ontstaan bij dit ontwerp, doch zijn ze bijna allen opgelost. Enig groot overblijvend vraagstuk is hoe ik het water injecteer.... Er bestaan namelijk geen injectoren die water resistent zijn en toch de boogde druk van min.70bar kunnen verwerken.
Voorlopig heb ik de injector vervangen door een tweede ontstekingskaars, maar dit zal dus veranderen als de motor van vier takt naar zestakt gaat.
Graag had ik jullie mening gehad over de mogelijke oplossingen.