suffolk stoomtrekker

Een Stoomwals of trekker aan het bouwen, of een vraag hierover ? Stel ze hier!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
larska

suffolk stoomtrekker

Bericht door larska » di aug 18, 2020 10:06 am

Ik ben een suffolk stoomtrekker aan het bouwen met een dwars geplaatste ketel. Is er iemand die wat gegevens, tekeningen of foto's heeft?

Foden

Re: suffolk stoomtrekker

Bericht door Foden » di aug 18, 2020 6:26 pm

Hallo Larska,
Ik neem aan dat je de Suffolk bouwt van tekeningen o.i.d. Welke schaal? 2", 3" of misschien zelfs groter? Als je zoekt op internet zijn er talloze foto's te vinden van dit type trekker, geplaatst door bouwers of genomen op shows. Zou leuk zijn om wat van jouw vorderingen van de bouw te zien op dit forum, dan krijg je wellicht ook nog reacties.
Ik ben benieuwd,
Foden

pfb

Bericht door pfb » ma aug 24, 2020 2:13 pm

Moi Lars,
Ook weet ik niet waar de tekeningen weggekomen zijn die Albert Felix heeft gebruikt voor zijn model. Helaas leeft Felix niet meer, ook heb ik geen idee in welke schaal de tekeningen zijn gemaakt. Ik denk dat John Hanning ze heeft getekend maar niet wie ze levert. Het is handig als je deze vraag stelt op de site Traction Talk. Dat is een Engelse site met geweldig veel informatie over tractoren en aanverwante dingen. Ik kijk daar haast iedere dag. Succes, Peter

pfb

Bericht door pfb » di sep 01, 2020 11:22 am

Moi Lars,
Ik zocht iets op een stoomsite en vond een firma die de tekeningen van de suffolk heeft.
Het adres is www.sarikhobbies.com
Het gaat over TE 18 voor 47.50 pond excl. vervoer.
Doe er je voordeel mee, Peter

Plaats reactie