Tee-Boiler Staal voor Shay Class A
Moderator: Moderators
-
Tee-Boiler Staal voor Shay Class A
Na contact te hebben gehad met Nelson Riedel, en mijn vraag over een Tee of Boot Boiler heeft hij mij de ketel tekeningen gestuurd uit een boek dat helaas niet meer gedrukt wordt over de bouw van de Class-20 Mich-Cal#2 Shay Locomotief.
Deze ketel is opgebouwd uit naadlooze Stalen buizen met 12 stuks ingerolde koperen vlampijpen.
Staande buis is 5 1/2"en de liggende buis is 10 5/8"Lang. Keteldruk is 100psi.
Op de tekeningen staat ook het tooltje om de uitgegloeide vlampijpen te expanderen in de pijpenplaten.
Ik hoop dat deze constructie volgens de nederlandse ketelregelementen mogelijk is.
Binnenkort informeren of de gespecificeerde materialen ook in Nederland te krijgen zijn. MCB of misschien Procal voor de stukken buis. De rest van de gebruikte materialen volgens tekening zijn koudgewalst staal.
Mijn chassis gaat een breedte van 8- 8.5 "krijgen dus met bekleding zal deze ketel makkelijk passen.
Oh ja, Deze ketel heeft een diesel/gasolie brander.. Ik zou kolen willen stoken, dus kijken of ik een rond rooster kan ontwerpen.
Groetjes,
André
Deze ketel is opgebouwd uit naadlooze Stalen buizen met 12 stuks ingerolde koperen vlampijpen.
Staande buis is 5 1/2"en de liggende buis is 10 5/8"Lang. Keteldruk is 100psi.
Op de tekeningen staat ook het tooltje om de uitgegloeide vlampijpen te expanderen in de pijpenplaten.
Ik hoop dat deze constructie volgens de nederlandse ketelregelementen mogelijk is.
Binnenkort informeren of de gespecificeerde materialen ook in Nederland te krijgen zijn. MCB of misschien Procal voor de stukken buis. De rest van de gebruikte materialen volgens tekening zijn koudgewalst staal.
Mijn chassis gaat een breedte van 8- 8.5 "krijgen dus met bekleding zal deze ketel makkelijk passen.
Oh ja, Deze ketel heeft een diesel/gasolie brander.. Ik zou kolen willen stoken, dus kijken of ik een rond rooster kan ontwerpen.
Groetjes,
André
Laatst gewijzigd door Lowlands Loco Works op ma jul 07, 2014 2:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- marcel s
- Contacteer:
-
Foto's
Ha die Marcel,
Tja het lukt jou ook zie ik.. ik weet alleen niet hoe ik het voor elkaar kan krijgen..
heb jij nog tips
)??
Tja het lukt jou ook zie ik.. ik weet alleen niet hoe ik het voor elkaar kan krijgen..
heb jij nog tips

- marcel s
- Contacteer:
hallo André
je plaatst je foto's bv in een album van http://www.mijnalbum.nl/
in het nederlands of http://imageshack.us/ engels dan zie je een link staan die link gebruik je daar waar je de foto wild plaatsen in de tekst door eerst de knop IMG indrukken dan de link te plaatsen en dan weer IMG* in te drukken en wal la daar staat de foto

je plaatst je foto's bv in een album van http://www.mijnalbum.nl/
in het nederlands of http://imageshack.us/ engels dan zie je een link staan die link gebruik je daar waar je de foto wild plaatsen in de tekst door eerst de knop IMG indrukken dan de link te plaatsen en dan weer IMG* in te drukken en wal la daar staat de foto

Onderzoek alle dingen en behoudt het goede
-
-
Dank je marcel,
Ik ga a.s. weekend even stoeien dan om wat foto's van mijn voortgang en de ketel tekeningen te up loaden op een van die sites.
En Ja, op de tekeningen die ik van nelson heb gekregen staat ook een tooltje om de pijpen te expanderen, echter een iets andere constructie als op jou tekening.
Gr,
Andre
Ik ga a.s. weekend even stoeien dan om wat foto's van mijn voortgang en de ketel tekeningen te up loaden op een van die sites.
En Ja, op de tekeningen die ik van nelson heb gekregen staat ook een tooltje om de pijpen te expanderen, echter een iets andere constructie als op jou tekening.
Gr,
Andre
Laatst gewijzigd door Lowlands Loco Works op do jun 30, 2011 11:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- marcel s
- Contacteer:
-
nou certificaten zijn niet echt een probleem, wij bouwen gas en olie instalateis en die moet 100% gecert. zijn net als de lassen die moeten allemaal getest zijn.
kijk anders even op mijn wed site WWW.pws.nl
dan wordt het wat duidelijker.
succes.
kijk anders even op mijn wed site WWW.pws.nl
dan wordt het wat duidelijker.
succes.
-
T-Boiler Staal Shay
Zo het is gelukt om een Album aan te maken zoals jij voorstelde Marcel !! bedankt.

Alleen is deze wat aan de grote kant ben ik bang

Alleen is deze wat aan de grote kant ben ik bang

-
Tube Expansion Tool and Test Rig
Ik denk dat ik de groote van de foto's moet aanpassen, kost misschien te veel ruimte op de site.
Laatst gewijzigd door Lowlands Loco Works op zo jul 03, 2011 9:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tube Expansion Tool and Test Rig
Hier die tekening van een ander expansie tooltje voor vlambuizen http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WHJKQF7P.jpg