Bridgeport ERVARING gezocht

Alles wat maar te bedenken is met werkplaatstechnieken kan hier gevonden worden.

Moderator: Moderators

volharding

Bridgeport ERVARING gezocht

Berichtdoor volharding » ma nov 05, 2018 2:17 pm

Hallo mede forumleden,

enkele maanden geleden heb ik een Bridgeport series 1 gekocht, 1 met 2HP variabel toerental en power feed op de X en de Y as en uitgevoerd met een 3 assen Mutitoyo uitlezing.
Uiteraard niet nieuw maar in goede conditie ondanks dat hij erg vuil was.
Inmiddels al behoorlijk schoon en enkele zaken vervangen die in mijn ogen aan vervanging toe waren.
De x en y as voedingen zijn nog in revisie vanwege het feit dat die dus niet werkte, waarschijnlijk een kapotte printplaat, de motoren draaien op 110 Volt dus dat is het probleem niet volgens mij.

Maar mijn concrete vraag is eigenlijk, wie heeft er met een dergelijke machine ervaring? Het is niet bepaald de standaard hobby machine maar mogelijk zijn er mensen die er beroepsmatig mee gewerkt hebben of nog mee werken.
Als er mede hobbyisten zijn die deze ervaring hebben en niet te ver uit buurt wonen zou ik graag van hun kennis en ervaring gebruik maken om deze machine beter te leren kennen en te gebruiken, uiteraard gaat alleen voor niets de zon op dus een kleine vergoeding of eventueel gebruik van de machine als tegenfactor is bespreekbaar. De machine staat in Werkendam waar hij de gehele week overdag en/of avond klaar staat om te verspanen.

Als je interesse hebt stuur me even een PB en ik neem contact met je op.
Groet
Huib

Terug naar “Werkplaatstechniek”