Demi is eigenlijk een afkorting van Gedemineraliseerd water, alles is daar uit gehaald....water heeft de eigenschap terug te willen naar z'n oorspronkelijke vorm, in theorie zou het dus kunnen dat het water mits het lang genoeg in een boiler zit, mineralen uit het materiaal gaat "halen" of je het in werkelijk zou merken weet ik niet,
De Ph van het water zal een grotere invloed hebben op je boiler. hoe hoger de temperatuur hoe zuurder het water.
bij 25 graden is het neutraal ph 7 en bij 100 graden is de ph nog maar 6 ongeveer. bij stoomketels wordt zover ik weet geen demi water gebruikt. de pH in een stoomketel (vlampijp ketel) is doorgaans tussen de 10,5 en 12.
Bij een koperen boiler is het wel af te raden om onthard water te gebruiken ook dit heeft met de pH en temperatuur te maken, ik ken voorbeelden waar dit toch is gedaan en na een week stilstaan in de boiler is de eerste paar liter bruinig van kleur.
ik heb zelfs eens een verhaal gehoord dat het zelfs zo zou kunnen zijn als je maar genoeg onthard water drinkt dit water de Calcium weer uit je botten gaat halen...

ik doe er een paar korrels zout bij....
als je veel wil weten over water is de website van
http://www.lenntech.nl/index.htm een goed idee.