BR 23 op 7¼" spoor

Alles over de 3½", 5", 7¼" sporen

Moderator: Moderators

F.Gubbels

BR 23 op 7¼" spoor

Berichtdoor F.Gubbels » Di Jul 18, 2017 5:16 pm

Hallo.

Een paar jaar geleden heb ik een bijna gereed frame met wielen en cilinders van een br23 op 3.5" kunnen overnemen.
De afgelopen winter heb ik dit frame goed bekeken en ben er helaas achter gekomen dat er een aantal bouwfoutjes inzitten.

Ik heb besloten om niet verder te gaan op dit frame.
Nu heeft de modelspoorclub in de buurt een grote 5" en 7¼" spoorbaan door het bos gemaakt. Ik ben sterk aan het denken om de br23 op 7¼" te maken.

Wanneer ik de originele tekeningen van de br23 verschaal naar 2:1 kom ik net niet uit op de juiste spoorbreedte. Dit wil ik opvangen in de wielen. Door de flensen van de wielen een paar mm op te schuiven naar buiten kom ik op de juiste spoormaat uit. Het zou om een verschuiving gaan van 3 mm per flens.

Heeft iemand ervaring met deze oplossing, of ziet iemand grote problemen in een correcte loop op spoorbanen?

Hopende op jullie reactie.
Frank Gubbels

monsterdiesel

Re: BR 23 op 7¼" spoor

Berichtdoor monsterdiesel » Vr Jul 21, 2017 10:42 am

Beste frank,

Het hele project zoals jij dat in je hoofd hebt en de methode van opschalen, heb ik hier staan, op 80 % gereed. Ik nodig je daarom van harte uit om dat eens te komen bekijken, ik kan je er vast veel verder mee helpen.

Stuur mij ff privé bericht, dan wisselen we gegevens uit.

Je moet er niet te lang mee wachten, over enkele weken gaan wij verhuizen en dan ga ik demonteren en inpakken, dan kan je later pas kijken in de nieuwe werkplaats...

Mooi project en zeker haalbaar, het tastbaar resultaat staat hier op zolder, koffie staat klaar.

Mvg benjamin

Terug naar “3½", 5", 7¼" spoor”