Bouwverslag DB 23 015

Alles over de 3½", 5", 7¼" sporen

Moderator: Moderators

emiel_nl

Berichtdoor emiel_nl » Di Jul 23, 2013 11:10 pm

John: dat is inderdaad wat je bij Trofimoff-schuiven hoort als de regulateur weer geopend wordt.

Chrit-koumans: Ik zal de tekening gereedmaken voor plaatsing hier.

Groetjes,
Emiel
DB 23 015 in aanbouw (schaal 1:16 / 89 mm)

Paul DSF

23023

Berichtdoor Paul DSF » Wo Sep 04, 2013 11:43 pm

[quote="emiel_nl"]Ik heb ook wel enige binding met BR 23, aangezien ik in m'n SSN-tijd op de 23 023 m'n eerste stookdiensten deed tijdens de Nationale Stoommanifestatie in 1998 (pendelen tussen Utm en Db). En daarna nog regelmatig op die loc heb gestaan tot 2008.

Ik had inderdaad gezien dat er meerdere hier op dit forum deze loc gebouwd hebben of er mee bezig zijn. Dus over hulp in dit forum maak ik me geen zorgen.

Het probleem met het zwevende achterdraaistel heb ik overigens al opgelost. Ik vroeg me alleen of of iemand weet wat de zijdelingse uitslag minimaal moet zijn (in mm). Dan kan ik dat even nameten.
Groetjes,
Emiel[/quote]

Hallo Emiel,
Ik weet niet of ik dit bericht goed zet.
Vandaag heb ik mij bij jullie aangemeld en weet niks van forums en dergelijke. Waarom ik mij heb aangemeld is namelijk het volgende, ben onlangs in het bezit gekomen van een 23023 loc schaal 1:16 op spoorbreedte 3 (89 mm) stoom aangedreven en weet er eigenlijk niks van.
Het is een pracht exemplaar en hand gemaakt. De loc komt uit de familie van mijn vriendin en wil de loc verkopen. Nu ben ik daar niet zo'n voorstander van omdat ik er veel te weinig van weet laat staan wat het waard is. Als je mij wat wegwijs kunt maken kan ik ook wat foto's doorsturen.
hoor graag wat van je,

groet Paul

Cor Stoom

Berichtdoor Cor Stoom » Do Sep 05, 2013 6:12 am

Beste Emiel

Om terug te komen op de 23, als je vragen hebt over details en dergelijke stuur me een pb'tje.

Arjan
Beste Arjan,

dit forum is er nu juist voor om "vragen over details en dergelijke" HIER te behandelen, zodat anderen er ook profijt van hebben.
Als je alles per PB'tje gaat doen dan moet je naar een site van "man zoekt vrouw" daar doen ze alles privé, :oops: hier is het juist de bedoeling dat anderen er ook wat van opsteken. :lol:
Allen, veel suc6 met de bouw.
mvg,
Cor 8)
Tuinspoorbaan 7 1/4 inch en G-spoor (45mm) in de tuin.

emiel_nl

Berichtdoor emiel_nl » Di Sep 24, 2013 6:47 pm

Tijd voor een nieuwe update.

Recent heb ik van forumlid wijns een gecertificeerde ketel kunnen overnemen voor m'n 23er. Het betreft een kale ketel zonder apendages en rookkast, maar het is wel het deel wat het moeilijkste is om zelf te maken. De ketel is uit 1992 en gebouwd door M&H Engineering in Huizen. De ketel is nog ongebruikt. Voor de overdracht is er nog een drukproef uitgevoerd en is er een persbewijs bij afgegeven. Verder is de ketel bekend bij de NVM. Hier enkele plaatjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aan de tekening van de trofimoff-schuif werk ik nog, maar heeft voor nu nog geen prioriteit.
Groetjes,
Emiel

Cor Stoom

Berichtdoor Cor Stoom » Wo Sep 25, 2013 2:10 am

Jij hebt toch wel massel hè Emiel, :D wat een prachtig exemplaar.

Zag ik nauw dat er een nummer ingeslagen stond?

Suc6 met de bouw, ik blijf je volgen.

mvg,

Cor. 8)

emiel_nl

Berichtdoor emiel_nl » Wo Sep 25, 2013 10:26 am

Dat klopt. Er staan twee nummers ingeslagen:
Links: het bouwernummer: CM0076.2.92 (waar maand/jaartal ook uit te herleiden is)
Rechts: registratienummer: 30492
Groetjes,
Emiel

URGS

Re: Bouwverslag DB 23 015

Berichtdoor URGS » Di Dec 02, 2014 5:19 pm

Hallo Emiel,

ik vroeg mij af of al je vorderingen hebt gemaakt met je BR 23?

Ik ben zelf ook bezig , en ja het gaat langzaam, maar met veel plezier :D

groet

Fred

Arjan

Re:

Berichtdoor Arjan » Zo Mei 03, 2015 3:45 pm

Beste Emiel

Om terug te komen op de 23, als je vragen hebt over details en dergelijke stuur me een pb'tje.

Arjan
Beste Arjan,

dit forum is er nu juist voor om "vragen over details en dergelijke" HIER te behandelen, zodat anderen er ook profijt van hebben.
Als je alles per PB'tje gaat doen dan moet je naar een site van "man zoekt vrouw" daar doen ze alles privé, :oops: hier is het juist de bedoeling dat anderen er ook wat van opsteken. :lol:
Allen, veel suc6 met de bouw.
mvg,
Cor 8)
Cor
Mijn bericht was niet verkeerd bedoeld en ik begrijp helemaal de doelstelling van dit forum.

Wat ik niet snap is de wel heel zielige reactie van jou. De toevoeging over sites die jij misschien bezoekt is volkomen overbodig en past hier niet in dit forum. Je behoeft voor jou mogelijk spannende sites die je zelf graag bezoekt niet op anderen te projecteren. Ik vindt dit erg ongepast. Er worden wel meer pb tjes over en weer door forum leden aan elkaar gestuurd, als je dat niet wilt hebben moet je bij de beheerder van dit mooie forum zijn en daar gaan klagen dat de mogelijkheid tot verzenden van pb tjes moet worden verwijderd.
Ben al tijdje lid van dit forum maar heb helaas erg weinig tijd voor mijn geliefde hobbie en dit forum maar heb in al die jaren nog niet zo'n negatieve en waardeloze reactie gezien. Denk je nu echt grappig te zijn ... bah
Arjan

Cor Stoom

Berichtdoor Cor Stoom » Wo Mei 06, 2015 4:04 pm

Arjan,

de BR23 is mijn lievelingslok en ik volg alles wat er op dit forum over vermeld staat, ook de problemen en de oplossingen daarvan en ik vind het zonde om deze problemen niet op het forum te behandelen maar per PB want daar leert niemand wat van.
En dan de manier waarop jij mij aanspreekt, dat getuigd van weinig respect en ben ik niet van gediend ashole.
Cor.

Arjan

Berichtdoor Arjan » Wo Mei 06, 2015 4:25 pm

Vindt wederom je reactie ver beneden pijl, dat respect waar je het over hebt, daar mis juist jij wat van. Ik denk niet dat dit soort reacties op het forum thuis hoort.
Arjan

monsterdiesel

Berichtdoor monsterdiesel » Za Dec 24, 2016 12:18 am

En zo eindigde de discussie over de 23er, wat erg jammer is. Laat ik nou toch net informatie nodig hebben over dezelfde loc en tekeningen.... Leeft dit stuk nog...? Is de 23er klaar...? Please???

Mvg monsterdiesel

val

Berichtdoor val » Vr Jun 23, 2017 10:07 am

Hallootjes, Effe kijken of er hier nog "bouwers" of exbouwers van de Br 23 zijn.??

Ziggy

Berichtdoor Ziggy » Vr Jun 23, 2017 10:53 pm

Ja, hier is er een. Ik heb de tekening zelfs van Jan van rooien getekend.
De mijne is klaar.

Groetjes

Ziggy

monsterdiesel

Berichtdoor monsterdiesel » Za Jun 24, 2017 10:13 pm

Heb jij er 1 gebouwd ziggy, en is nu klaar? Kunnen wij eens brainstormen over een paar puntjes? Ik heb de grote Duitser nog...

Ziggy

Berichtdoor Ziggy » Zo Jun 25, 2017 12:47 pm

Nou, dat kan. Mijn loc is al een tijdje rijklaar, maar nog niet helemaal af.
Er ontbreken de nummerplaten, werkende lampen en het rem mechanisme.
Vraag maar gerust wat je wil weten.

Groetjes

Ziggy

Terug naar “3½", 5", 7¼" spoor”