rolstoel motor

Alles over de 3½", 5", 7¼" sporen

Moderator: Moderators

hhogendoorn

Re: uiteindelijk

Berichtdoor hhogendoorn » ma mei 13, 2013 7:25 pm

oetbeem

Berichtdoor oetbeem » ma mei 13, 2013 11:56 pm

Mooi ding man!

Hoe heb je dat gebouwd kwa motor en accu?
Zou ik daarvan wat foto s mogen zien?

Mvg Danny
Wil beginnen met de bouw van een electrische loc

rick/m

sik 71/4

Berichtdoor rick/m » di mei 14, 2013 3:55 pm

goedemiddag..

ik zal u even wat vertellen over 'ze' dit hebben gedaan.. omdat ik er zelf bijna niks aan heb gedaan i.v.m. het bouwen in Lelystad..

maar als eerst heb ik de motor van het frame gehaald en ik heb daar een kop van een slijptol op gemaakt en met een koperen bus verbonden.
en daarna heb ik een ketting van de haakse kop naar de eerste as en die door verbonden met de 2de.. en ik heb de bedrading van de motor via een speciale stekker (weet ff niet hoe die heet maar lijkt op een auto stekker die loopt naar de caravan) verbonden met de tender en daar de accu`s en het oplaad punt en het contact en de snelheid schakelaar in gemaakt en ik heb de stuurkolom deels gebruikt.. ik heb het dashboard uit gezaagd en de accumeter en ik heb de gas hendel heb ik op zijn zijkant er in gemaakt..

ik kan op dit moment geen foto`s maken en zal dat zo snel mogelijk doen..

mvg rick
Heb nu een wilesco. Beetje kapot dus opknappen maar

oetbeem

Berichtdoor oetbeem » do mei 16, 2013 11:17 pm

Bedankt voor je informatie ;)

Heb je die wielen voor de loc zelf gemaakt of kan je die ergens laten maken?
Ik ben zelf niet echt een meester als het om een draaibank bedienen gaat :D

Ik zit nu te twijfelen of ik beter kan gaan voor 7 inch spoor aangezien er dan meer ruimte is voor de motor
Ik neem aan de accu van de scootmobiel in die tender zit?
Als (over een paar jaartjes) het geld bij mekaar heb gespaard ga ik op zoek naar een 2de hands scootmobiel voor alle nodige onderdelen :)

De bedrading die in de scootmobiel zit en het bedienings- paneel dat daaraan vast zit wil ik deels hergebruiken zodat ik de snelheid en bijvoorbeeld ook de verlichting kan regelen

Momenteel ben ik wat minder actief op dit forum aangezien mijn eerste examens eraan komen ( morgen begint mijn Nederlands examen ) dus doe maar rustig aan met de foto s :wink:

Met vriendelijke groeten

Danny Matthijs

rick/m

danny

Berichtdoor rick/m » ma mei 20, 2013 9:19 pm

beste danny..

ja bij mij zitten de accu`s in de tender en daar zit een binnen liggend drijf werk in en heb van de scootmobiel het dashboard en bedrading en verlichting alles gebruikt.. + heb zelfs van een oud knipperlicht van een VW t3 een zwaailamp gemaakt omdat deze mooi 4kant was..

ik geef je een stille hint..

als je een scootmobiel moet hebben mail je gewoon naar de dichtste revalidatie centrum bij jou in de buurt en leg je het verhaal uit...

ik wens je veel plezier en veel werk plezier...

ps. ik heb geen machine gebruikt alleen met een zaag een boor en een soldeerbout en de nodige kennis kom je al een heel end..
Heb nu een wilesco. Beetje kapot dus opknappen maar

oetbeem

Berichtdoor oetbeem » di mei 21, 2013 10:45 pm

Bedankt voor je tips, hier kan ik wel wat mee

Als je geen machine hebt gebruikt hoe heb je dan die wielen en die kap van de loc gebouwd?

Mvg Danny

Terug naar “3½", 5", 7¼" spoor”