3Dconnexion SpaceNavigator

Stel hier al uw vragen over CNC, in de breedste zin van het woord, dus alles mag, van het ombouwen van een machine tot vragen over de software

Moderator: CNC Moderators

JAM

3Dconnexion SpaceNavigator

Berichtdoor JAM » Ma Jan 11, 2010 12:45 pm

Als ik de reviews lees is dit een must have voor solid Edge gebruikers.
Kennelijk staat er een samenkopen actie op starten waarmee de prijs behoorlijk te drukken is, zie:
http://samenkopen.net/topic/85286/58758

Ik ben heel benieuwd hoe dit werkt!

Kloppertjes

Berichtdoor Kloppertjes » Ma Jan 11, 2010 3:50 pm

In feite is het een vervanging voor het gebruik van de middelste muisknop voor het draaien/manipuleren van je views. Door de grote knop te kantelen kun je om het model heen draaien en de knop om zijn as heen bewegen (vanuit een middenpositie) draait de camera om zijn as. verder zitten er op sommige modellen ook nog een paar knoppen waar bijvoorbeeld "normal-to" views ed aan kunnen worden toegewezen.

(Bovenstaande is even uit geheugen, heb een tijd geleden eens met zon ding gewerkt van een studiegenoot, maar heb er zelf geen)

Als je veel in 3d werkt en heel veel wisselt tussen verschillende views (Of een muis gebruikt zonder middelste muisknop) dan is het zeker een uitkomst. Zelf geef ik eigenlijk de voorkeur aan het gebruik van de middelste muisknop (Aangezien ik redelijk veel werk met de sneltoetsen heb ik dus altijd 1 hand op het toetsenbord en 1 op de muis op die manier.)

Beunhaas102

Berichtdoor Beunhaas102 » Ma Jan 11, 2010 11:55 pm

Het is een beste uitkomst voor 3D tekenen, je kan gewoon 6 assig besturen met 1 hand.

Ik heb zelf de SpacePilot, 60 euro betalen voor een Navigator zou ik persoonlijk niet doen... voor 100 euro pluk je een amper gebruikte SpacePilot van de Duitse Ebay :wink:

Mocht je er graag 1 proberen PB me dan even, werk in Enschede dus er valt wel wat te regelen :lol:

Afbeelding
De wijzen komen uit het oosten, maar de slimsten uit de Achterhøek!

JAM

Berichtdoor JAM » Di Jan 12, 2010 11:15 am

Er is redelijk consensus onder de gebruikers van deze apparaten dat ze het leven van een 3D designer makkelijker maken dus heb ik de Space Navigator via deze samenkopen actie besteld.

Beunhaas, dank voor het aanbod maar het is dus niet meer nodig (bovendien heb ik al betaald, kan niet meer terug :lol: ).

-Jaap-

Beunhaas102

Berichtdoor Beunhaas102 » Di Jan 12, 2010 6:51 pm

Nee inderdaad, no going back :wink:

Het is zeker wel handig, ik gebruik hem alleen voornamelijk voor AutoCAD, en over het algemeen typ ik commando's ipv. dat ik ze met de muis selecteer. En het idee is dat je (voor zover mogelijk) beide handen bij de muis hebt, dus dat moet ik mezelf nog even afleren. Maar het is sowiezo praktisch, voorheen tekende ik met een split screen met 3 aanzichten, nu gewoon 1 scherm.
De wijzen komen uit het oosten, maar de slimsten uit de Achterhøek!

Terug naar “CNC”