Solid Edge

Stel hier al uw vragen over CNC, in de breedste zin van het woord, dus alles mag, van het ombouwen van een machine tot vragen over de software

Moderator: CNC Moderators

Zore

Berichtdoor Zore » wo jul 08, 2009 10:03 pm

Ik raad je aan om de studentenversie aan te schaffen. Je moet wel lid zijn (of worden) van de Stoomgroep Holland of de Nederlandse Vereniging van Modelbouwers. Je betaalt dan voor de DVD met de studentenversie van Solid Edge 11 euro. Dit is voor administratie- en verzendkosten.
Meer informatie is te vinden op www.cncsite.nl

Jan
Hallo,

Voor eenieder die de moeite wil nemen voor downloaden dan zal je ff moeten googlen. Makkelijker is natuurlijk een cd-rom, dan heb je ook geen trammelant met machtigingen aanpassen in Vista als je besluit te verlengen na 60 dagen. Zo, dat wilde ik even kwijt....

Een voorproefje voor geïnteresseerden in CAD tekenen:

Afbeelding

Mijn hobby is Meccano of in feite het systeem waarmee je constructiedelen kunt uitwisselen, Märklin Metall. Ik wil dus CAD tekenen en zodoende de mogelijkheden van de bouwdozen uitbreiden met stuks onderdelen. Het doel is dus zeker niet het opstarten van massaproductie. Tja, de kas zal wel niet gaan rinkelen :roll:

Het is tot op heden mij nog niet duidelijk geworden hoe je 2D tekeningen kunt maken zodat je eenvoudig kunt integreren naar een ingewikkelde samenstelling van kant-en-klare producten. Is het belangrijk je tekenen vantevoren in stijl aan te passen op toekomstige projecten of programma's van andere software fabrikanten, bijvoorbeeld?

Marc

Schipperus

Berichtdoor Schipperus » do jul 09, 2009 12:06 pm

Hallo allemaal,

ik ben een Supportmedewerker bij Hörchner & Hammersma Engineering BV. Wij verkopen Solid Edge en leveren trainingen.

Daarnaast hebben wij een Forum opgezet voor alle Nederlandstalige Solid Edge gebruikers. Op dit forum komen veel professionele Solid Edge gebruikers, die al jullie vragen graag beantwoorden.

Het boek van dhr. Visser is een goed boek voor de beginnende Solid Edger. Het boek is wel een tijdje terug geschreven, dus de plaatjes zijn wat verouderd. Indien je dit boek gebruikt, gebruik dan de 'Traditional' omgeving in Solid Edge.

Er is trouwens ook een gratis 2D versie van Solid Edge beschikbaar voor iedereen: http://www.plm.automation.siemens.com/e ... ndex.shtml

Succes, en tot ziens op http://forum.solid-tools.com

IJsbrand Schipperus

Terug naar “CNC”