Internationale Stoomdagen - Leek

Praat hier over een aankomende evenementen, of over een evenement wat geweest is.
Erik.B

hooft onderstoom

Berichtdoor Erik.B » Ma Apr 28, 2008 6:22 pm

hallo Gerard

ik was zoizo van plan om donderdag te gaan, maar ik kan zaterdag dan ook wel bij plakken. :wink:
Ik weet niet of je er donderdag ook bent?
Je NS 3400 ben ik zeer geintereseerd in.

Gr
Erik

Alex

Berichtdoor Alex » Wo Apr 30, 2008 2:04 am

Ik heb vanmiddag alvast mijn tent opgezet op Nienoord. Het is er al gezellig druk aan het worden. Per traditie is dit dus mijn laatste bericht aangezien ik tot zondagavond op Nienoord ben. Ook traditie is dat ik de volgende week een serie foto's online zet. In de tussentijd hoop ik jullie zaterdag middag te treffen aan de bar, al is drank natuurlijk niet toegestaan als je nog wil rijden.
Groeten en goede stoomdagen Alex

gerard

Berichtdoor gerard » Wo Apr 30, 2008 8:24 pm

Erik ik ben er elke dag!! Ik zie je!!!

groetjes gerard

john

Berichtdoor john » Ma Mei 05, 2008 8:51 am

forum ontmoeting.........................

beetje anti climax, alleen onze site admin (vincent), R. Klop en ondergetekende waren om 15:00 bij het restaurant.

toch nog samen wat gedronken en beetje zitten kletsen.
volgend jaar opnieuw..............?
werk goed, werk veilig, 3 bar=certificaat van deugelijklheid, boven 3 bar = keuring verplicht !

Administrator
Site Admin

Berichtdoor Administrator » Ma Mei 05, 2008 8:53 am

forum ontmoeting.........................

beetje anti climax, alleen onze site admin (vincent), R. Klop en ondergetekende waren om 15:00 bij het restaurant.

toch nog samen wat gedronken en beetje zitten kletsen.
volgend jaar opnieuw..............?
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten :)

Misschien dat we het ook niet echt handig hadden afgesproken... "Ergens bij het restaurant" even vergeten dat die meerdere ingangen had :P

john

Berichtdoor john » Ma Mei 05, 2008 9:09 am

nog een kleine terugblik:

voor mij was er een flinke tegenvaller.
op dag 1 (donderdag) na veel moeite een beetje vuur kunnen opbouwen in de vuurkist (beetje ongeduldig, te snel kolen op het houtvuur) kon ik eindelijk de stoom op de machine zetten, tot zover ging alles redelijk.
Echter na een klein uur kon ik heel slecht water houden, druk houden en met het wegrijden proestte de machine water uit de schoorsteen.
ik bleek een klein lek onderin mijn ketel te hebben.............. dit lekte precies in het vuur , ik vond het al zo raar dat er witte stoomwolken uit de schoorsteen kwamen terwijl de blazer en regulateur dicht stonden.
bij nader onderzoek (ketel uit elkaar) bleek ik een scheurtje in de verdamper leiding te hebben. Dit met hulp in een goed uitgeruste werkplaats met wat soldeerbrons gerepareerd.
Vrijdag middag wederom opgestookt, dit ging perfect, injecteur deed het, machine draaide,m genoeg druk in de ketel.
Helaas toen ik de injectuer en de aspomp samen bijzette klonk er ineens weer gesis en was het water in no time uit het peilglas verdwenen, vuurtrekken dus.
waarschijnlijk was de scheur naast de reparatie verder getrokken, bij onderzoek gistermiddag thuis bleek dit het geval, einde verhaal.

de beslissing is nu genomen: ik ga de originele ketel verder afmaken en laat de flash ketel even voor wat die is.

gelukkig heb ik wel ontzettend genoten de afgelopen dagen, en zat het weer uitstekend mee !!
werk goed, werk veilig, 3 bar=certificaat van deugelijklheid, boven 3 bar = keuring verplicht !

john

Berichtdoor john » Ma Mei 05, 2008 9:29 am

voor wie nog een keer met de Genzelbahn mee wil:

http://nl.youtube.com/watch?v=GfvuL5FZZZM

http://nl.youtube.com/watch?v=fWFGfOSVQ6o

gemaakt met mijn mini camera....

werner

Berichtdoor werner » Ma Mei 05, 2008 9:34 am

Dag John,

Ik ben zaterdag ook geweest.
Ben om 15:00 ook naar een "restaurant" geweest, maar het was voor mij ook niet duidelijk .
Helaas, volgende keer beter !
Wel heb ik wat gereedschap kunnen scoren, waardoor ik weer verder kan met de loc. :D
Het was voor mij de eerste keer , super, leuk, gezellig, leerzaam !

Groet,
Werner

jann

Berichtdoor jann » Ma Mei 05, 2008 1:18 pm

Dag John,

Ik ben zaterdag ook geweest.
Ben om 15:00 ook naar een "restaurant" geweest, maar het was voor mij ook niet duidelijk .
Helaas, volgende keer beter !
Wel heb ik wat gereedschap kunnen scoren, waardoor ik weer verder kan met de loc. :D
Het was voor mij de eerste keer , super, leuk, gezellig, leerzaam !

Groet,
Werner

ik wilden er ook heen maar kwam niet verder als alkmaar de ketting van me bakfiets gebroken

jann

Erik.B

Berichtdoor Erik.B » Ma Mei 05, 2008 5:13 pm

Voor mij ook weer een leerzame dagen geweest. Ik ben donderdag en zaterdag gekomen. Ben ook om 15:00 uur bij het 'restaurant' geweest. maar ik zag nog niemand. ( ik weet ook niet wie ik moest tegen komen ). Verder heb ik mijn euvel van mijn Dacre op gelost door tips van Gerard en Alex. Heel erg bedankt jullie! Ik ga snel verder om hem onderstoom te krijgen!

Gr
Erik

Jeroen

Berichtdoor Jeroen » Ma Mei 05, 2008 6:38 pm

Ik moet bekennen dat ik mij om 16:30 realiseerde dat we om 15:00 min of meer hadden afgesproken. Veel te laat dus. Niettemin toch heel veel mensen (beter) leren kennen en heel veel gedaan, kortom genoten als nooit te voren. Volgend jaar weer proberen (af te spreken).

Jeroen
Ende derailleert niet!

Alex

Berichtdoor Alex » Di Mei 06, 2008 12:00 am

Ik dacht er zondag pas weer aan... was zaterdag om 15.00 aan het rijden. Jammer al heb ik wel een heleboel mensen gezien. Misschien is het handiger de volgende keer af te spreken bij de stand van de stoomgroep of op een avond in het Familiehoes op Nienoord, dan heb je ook geen mensen die nog rijden, of zoals een aantal mensen, dienst doen als vrijwilliger op Nienoord.

Alex

Berichtdoor Alex » Wo Mei 07, 2008 12:36 am

Om nog even na te genieten heb ik wat foto's online gezet.
http://www.miniatuurstoom.nl/index.php? ... 4&catid=17
de sfeer moet je echter gewoon meemaken , die is gewoon niet vast te leggen.
groeten Alex

Administrator
Site Admin

Berichtdoor Administrator » Wo Mei 07, 2008 8:33 am

Om nog even na te genieten heb ik wat foto's online gezet.
http://www.miniatuurstoom.nl/index.php? ... 4&catid=17
de sfeer moet je echter gewoon meemaken , die is gewoon niet vast te leggen.
groeten Alex
Leuke foto's ! Ik sta er nergens op alleen :cry: Of zijn ze daarom zo goed :P

Terug naar “Evenementen”