Stoom & modelbouw dagen Leek nieuwe stijl, jullie mening

Praat hier over een aankomende evenementen, of over een evenement wat geweest is.

Nieuwe opzet Leek, redelijk of onredelijk ?

ja
7
50%
nee
7
50%

Totaal aantal stemmen: 14

john

Berichtdoor john » Wo Mei 05, 2010 9:34 pm

we komen !!!!!
werk goed, werk veilig, 3 bar=certificaat van deugelijklheid, boven 3 bar = keuring verplicht !

Jeroen

Berichtdoor Jeroen » Do Mei 06, 2010 11:28 am

we komen !!!!!
Zie vorige pagina. Anders komt dit wat uit de lucht vallen.
Ende derailleert niet!

john

Berichtdoor john » Vr Mei 07, 2010 12:50 pm

we komen !!!!!
Zie vorige pagina. Anders komt dit wat uit de lucht vallen.
Precies,

dank voor de mededeling !!
werk goed, werk veilig, 3 bar=certificaat van deugelijklheid, boven 3 bar = keuring verplicht !

gerard

pluim voor Nienoord.

Berichtdoor gerard » Vr Mei 14, 2010 9:14 am

Beste mensen (die niet naar Nienoord zijn gekomen),

Gisteren was het dan zover, de eerste stoomdag te Leek.
Bij aankomst op het terein werd je keurig naar het kanpeerterein geleid door de borden. En voor de niet slapers naar de deelnemersparkeerplaats. Op de parkeerplaats geariveerd viel mijn oog direct op de goede toilet en douche accomodatie die tevens net door een schoonmaakbedrijf werd schoon gemaakt.
Het aanmelden geschied nog steeds in de hoofdkassa die keurig is omgebouwd tot een net oogende ontvangstruimte. Hier kreeg ik mijn envelope en een deelnemersbadge in plaats van een lindje.
Hier waren de meningen doorgaans wat over verdeeld ( sommige gasten zijn erg aan het lindje gehecht omdat ze dit leuk op hun jasje konden spelden naast de andere in voorgaande jaren ontvangen lindjes) maar het publiek kon goed zien wie de deelnemers zijn en dat is toch waar het om gaat. Naast de hoofdkassa stond een grote eetkraam waar diverse versnaperingen gekocht konden worden. Later op de morgen arriveerden hier nog een stoomgedreven draaiorgel en een stoomtrekker.
Ook dit zorgde voor een gezellig sfeertje.
Na aanmelding tijd voor een bakje koffie!!! Deze kon ik met mijn gekregen bonnen ophalen in de schaapskooi nabij de oude trekkershutten die overigens wel zijn verwijderd. Deze schaapskooi voelde wat koud aan en werd daarom ook verwarmt door zo'n straalkanon? De schaapskooi was keurig ingericht met zitjes en door gezelligheid die de koffieschenkende dames brachten was je frisheid als snel vergeten.
Toen was ik aan de beurt om te rijden op de spoor1 baan. hier hing ook een erg gemoedelijke sfeer. Naar heel wat bijgepraat te hebben en enige stoeien met het rijden van mijn nieuwe loc (SS326) Had ik toch ook wel honger gekregen en was het ook tijd geworden om mijn lunchpakket op te halen.
Deze was ook weer op te halen in de schaapskooi. Hier ontving ik een gote witte papieren zak met hierin los voorverpakte bolletjes. Een met ham, een met kaas en een krentenbol. het bekende appeltje met daarbij melk of chocolademelk.
Deze smaakte mij zeer goed!!!

's Avonds oogde het ook erg gemoedelijk. Het restaurant was sowieso tot 10 uur open ( toen ben ik naar huis gegaan naar mijn dames thuis) De vuurkorven kwamen weer te voorschijn. Na even naar de auto te hebben gelopen kwam ik iemand tegen die werkte als bewaking van het park.
Deze was door het park ingehuurd bij een officieel beveiligingsbedrijf en deze waakte de gehele nacht over het park en de treinen op het station.
Ook goed geregeld dus!!

Deze eerste dag is positief bevallen, het was gezellig druk en had een gezellige indruk op mij gemaakt en ben na thuis nog wat gedronken te hebben met een voldaan gevoel gaan slapen.

Wat iedereen ook heeft geschreven naar mijn ideen valt het reuze mee!!!

Stoom groeten
Gerard van Egmond :D
Het gaat niet om de luxe van de keuken, maar om de kok die er wat mee doet!!

Www.spoor1locloods.nl

Terug naar “Evenementen”