Stoomplezier in Leek definitief voorbij???

Praat hier over een aankomende evenementen, of over een evenement wat geweest is.
Jos van Wijck

Stoomplezier in Leek definitief voorbij???

Berichtdoor Jos van Wijck » zo okt 11, 2009 7:24 pm

Beste allemaal,

Mij bereiken steeds meer berichten dat de stoomevenementen (Werkende stoom in Miniatuur en Kleintje Stoom) in familiepark Nienoord in gevaar komen door de tenuitvoerlegging van een nieuwe visie op het gehele Landgoed Nienoord. Zo schijnt in ieder geval het kamperen op het terrein zelf voorbij te zijn.

Kunnen we als modelbouwers en stoomvrienden onze vrienden van de Nienoord Spoorwegen niet ondersteunen?

Ieder idee is welkom, ik denk zelf aan het boycotten van de eerst komende evenementen zodat men voelt wat het is als de stoomfluiten daar tijdens het Hemelvaartsweekend niet meer door de Nienoordse bossages klinken.

Met hartelijke groet,

Jos!

Jeroen

Berichtdoor Jeroen » zo okt 11, 2009 8:03 pm

Allema.....! Dát is verbijsterend nieuws. Iemand een idee hoe ver die plannen zijn? Ik vond het al eigenaardig dat de pachtster van het restaurant er van de zomer afscheid nam.

Jeroen
Ende derailleert niet!

john

Berichtdoor john » ma okt 12, 2009 7:27 am

mensen mensen, geen paniek.

ook mij is dit ter oren gekomen, en het klinkt allemaal erger dan het is.

JA, met kleintje stoom zal er niet meer op het laantje gekampeerd mogen worden.

JA dit zal ook met de grote stoomdagen zo zijn.

moeten we dan boos worden en boycotten ? NEE

Het park ondergaat de komende tijd veel veranderingen, daarbij zal het laantje ingenomen worden voor andere doeleinden dan kamperen.

er zal naar een alternatieve locatie worden gezocht, waarbij zeer waarschijnlijk ook voorzieningen aanwezig zullen zijn (toilet/douche).
Ook camping westerheerd gaat uitbreiden om meer plek aan te kunnen bieden.

Dat er iets zal veranderen dat is zeker, maar ik vind dat we de stoomdagen moeten boycotten omdat we niet meer op het laantje mogen staan.
werk goed, werk veilig, 3 bar=certificaat van deugelijklheid, boven 3 bar = keuring verplicht !

joosik276

Berichtdoor joosik276 » ma okt 12, 2009 2:23 pm

ik vind het dan wel jammer als de stoom dagen in leek niet door gaan want dan kan ik mij 600 niet meer testen :?
gr joost

john

Berichtdoor john » ma okt 12, 2009 2:50 pm

ik vind het dan wel jammer als de stoom dagen in leek niet door gaan want dan kan ik mij 600 niet meer testen :?
gr joost
Beste Joost,

het lijkt me sterk dat de stoomdagen 2010 niet door zullen gaan, het zal alleen anders worden, met betrekking op het kamperen en het avond gebeuren.

Daarmee bedoel ik dat je niet meer makkelijk naar je tent/caravan kunt lopen vanaf station Nienoord, maar dat je wat verder moet lopen, of de auto/fiets moet pakken.

Zelf logeer ik de afgelopen 2 jaar bij mensen in Nietap, naast Leek, dit is prima te lopen dus ik zie geen problemen.
Veranderingen hebben gewenning nodig, en als je al jaaaren op de stoomdagen komt en je altijd op het laantje hebt gestaan, tja, dan is het even omschakelen als je niet meer daar mag kamperen.

Maar ook dat zal wel weer gewoon worden na een tijdje
werk goed, werk veilig, 3 bar=certificaat van deugelijklheid, boven 3 bar = keuring verplicht !

john

Berichtdoor john » ma okt 12, 2009 4:27 pm

er zal naar een alternatieve locatie worden gezocht, waarbij zeer waarschijnlijk ook voorzieningen aanwezig zullen zijn (toilet/douche).
Hiermee bedoel ik dan ook een alternatieve locatie om te kamperen.
De stoomdagen blijven gewoon op het jeugdpark/Nienoord spoorwegen.

Wat ik heb gehoord is dat er zeg maar meer nadruk op stoomdagen komt te liggen.
Dus die prullaria kraampjes vlak bij het "familie huus" gaan verdwijnen.

Jeroen

Berichtdoor Jeroen » ma okt 12, 2009 7:28 pm

Oh, gelukkig. Dat klinkt al veel beter. Zolang dat spoortje er maar blijft liggen en wat mij betreft met nog een halve kilometer erbij.
Meer nadruk op stoom klinkt mij zelfs veel beter in de oren en het is in ieder geval beter dan verdwijnen in één of ander modern bestemmingsplan.
Kunnen we weer rustig verder bouwen.

Jeroen
Ende derailleert niet!

Jos van Wijck

Berichtdoor Jos van Wijck » ma okt 12, 2009 10:38 pm

Goeienavond,

Ik hoop oprecht dat John gelijk zal hebben! Maar feit is wel dat het mensen die de Stoomdagen in Leek mede groot hebben gemaakt, nu min of meer als ongewenste gasten worden beschouwd. Veel modelbouwers en hun partners zijn al op leeftijd en zullen geheid afhaken als de afstand tussen het evenement en de kampeerfaciliteit te groot is. Daarnaast zal er ook voor velen nu een financiële drempel zijn.

Ik begreep uit eerste hand inmiddels dat een aantal vaste Leekgangers nu al heeft besloten niet te gaan, waaronder enkele Duitse gasten.

Voor de spoorbaan hoeft men daar niet te gaan, het gaat puur om de altijd zo geweldige atmosfeer en de unieke gelegenheid elkaar op een centrale plek te ontmoeten. Je moet er toch niet aan denken om de Stoomdagen zonder een groot aantal "bekende gezichten" (lees vooraanstande modelbouwers met hun schitterende modellen die voor velen een inspiratie zijn) te moeten doen.

De Stoommannen (en vrouwen) van Leek hebben het zo fantastisch gedaan al 36 jaar lang en verdienen dit lot niet. Ik hoop dat er evt een mogelijkheid komt om een petitie oid te kunnen tekenen, ook al zal het wellicht niet veel uitmaken.

Voor hen die wel naar kleintje stoom en Werkende Stoom in miniatuur gaan: veel plezier en steek ze een hart onder de riem.

Mvg,

Jos

john

Berichtdoor john » di okt 13, 2009 9:55 am

Ik zie dat toch anders, stoom hobbyisten als ongewenste gasten ???

Het lijkt me niet dat het daarmee iets te maken heeft.
De kinderboerderij wordt verplaatst naar achteren (omgeving het laantje) omdat bij een eventuele uitbraak van ziektes het gehele park niet gesloten behoeft te worden.
Nu moet dat wel omdat de kinderboerderij zo centraal ligt.

De exploitant van het landgoed/jeugdpark heeft niets tegen de stoomdagen, maar al jaren is het oogluikend toegestaan (lees gedoogd) dat wij hobbyisten mochten kamperen op het laantje.
Het had best kunnen zijn dat de gemeente Leek hier al jaren eerder een stokje voor had kunnen steken.
Dus we kunnen van geluk spreken dat men al die tijd op het laantje heeft kunnen staan.
- Ook speelt criminaliteit een rol, heb ik begrepen.
juist met de stoomdagen is het kinderlijk eenvoudig om na sluitingstijd het jeugdpark op te komen en daar in de speeltuin te bivakkeren.
Daarbij is het bijna elk jaar wel voorgekomen dat er zaken in de speeltuin vernield werden, waarbij niemand wist wie het had gedaan (????)
Mede door een aanpassing in het beleid proberen ze dit te voorkomen.

denk je eens in dat zulke vernielingen en ongewenst bezoek aan de speeltuin echt een einde aan de stoomdagen zouden maken omdat we kamperen op het terrein van het jeugdpark, dan zijn we toch veel verder van huis.

en ach, de mensen die altijd al op westerheerd gekampeerd hebben hoor je toch ook niet klagen dat ze 10 minuutjes moeten lopen om op Nienoord te moeten komen ?

Ik vind het wel kort door de bocht om de stoomdagen te boycotten omdat je niet meer "gratis" mag staan, en wat verder weg van Nienoord af bent.

rinke
Contacteer:

Leek

Berichtdoor rinke » zo okt 18, 2009 8:43 pm

Helaas, jammer om dit bericht te horen;
het betekend dus dat we als hobbyisten, veel geld moeten gaan besteden aan kamperen , of hotel, of wat dan ook. en dat gaat wel ten koste van onze hobby, de stoommachine!
veel van de vaste deelnemers zijn geen "rothschilds" en kunnen deze kosten niet opbrengen.
ik hoop dat de "machthebbers" in Leek gauw tot inkeer komen, want de sfeer s'avonds is met geen pen te beschrijven.
bovendien: komend jaar geen deelnemers, betekend het jaar daarop geen bezoekers, en dus geen evenement meer!
ik heb dit al vaker meegemaakt, dat op zo'n manier prachtige evenementen de nek word omgedraaid.
ik hoop dat de soep niet zo heet word gegeten als hij word opgediend, maar als het moet zijn er ook andere geschikte lokaties waar een modelbouw evenement op poten kan worden gezet.

R. Groot

joosik276

Berichtdoor joosik276 » zo okt 18, 2009 9:32 pm

rinke dat hoop ik ook niet
wat zo als jij alzij ik kan het niet bedanken dat nu iedereen op camipgs moet gaan staan
duss daar moeten ze wel een andere oplossing voor vinden
gr joost

Alex
Contacteer:

Berichtdoor Alex » zo okt 18, 2009 10:47 pm

Het is niet de bedoeling van het nieuwe parkmagement om de stoomdagen de nek om te draaien maar er zullen wel een aantal dingen veranderen, waaronder het kamperen. Het is wel de bedoeling dat we met ons allen op 1 terrein bij elkaar staan maar dat zal niet meer langs het laantje zijn. Als dit bij de camping verderop wordt zal Nienoord zorgen voor een pendeldienst tussen park en camping zo is er toegezegd. Ook het avond rijden staat als vanouds op het programma. Er moet achter de schermen echter nog veel besproken en geregeld worden, zodra er wezenlijk nieuws is zal ik dat hier melden, voorlopig moet iedereen nog even geduld hebben.
Verder hoop ik een aantal van jullie volgende week op Nienoord te zien met Kleintje Stoom
Alex, machinist op Nienoord.

Kohleheizer

Berichtdoor Kohleheizer » do okt 22, 2009 10:08 pm

Hey,

Dit is echt vreselijk nieuws vnl voor mijn ouders! Die komen als sinds het begin in Leek en nu dit. Volgens een krant "de Efteling van het Noorden", come on!

Allereerst alle lof voor de Nienoord-crew die zich zo hard inzet voor ons stoom/modelbouwgekken, dat staat buiten kijf. Maar hoe goed de bedoelingen ook zijn, kan ik me niet voorstellen dat (a) evt betaald kamperen (b) los van de kosten op afstand kamperen er goed ingaat. Zelfs niet met een busje.

Ik hoop niet dat onze Duiste stoomvrienden ook afhaken, want die gaven toch wel de internationale sfeer aan het feest. Zeker niet de mensen met de Mallet, want dat is toch wel ieder jaar de tractatie op 7,25".

Ik hoop niet dat de Genzelbahn in het gedrang komt of dat daaraan bepaalde eisen worden gesteld (in de zin van rij maar iedere dag oid), want dan blazen ze echt een unicum in modelspoor land op.

Straks moet het ook nog een cultureel park worden oid, moet er niet aan denken!

Veel sterkte en ik zal mijn ouders proberen om toch te gaan!

Ciao,
Kohleheizer

joosik276

Berichtdoor joosik276 » za feb 27, 2010 10:11 pm

hallo
ik heb mij INSCHRIJF formulier al :D :shock:
ik ga hem snel in fullen !! dan op stuuren
allen 10 euro per nacht is het nu en niet meer op de laan
nou ja dat heb ik wer wel voor over duus ik ben er met de joosik 276 en boot smitrotterdam (1:72 schaal)
mare dat was het even
deze plak op deze plank en zo ga ik naar boven

joosik276

Berichtdoor joosik276 » di mar 09, 2010 11:03 pm

hallo mannen
ik krijg net een mailtje weer 28 deelnemers minder (ik kom wel)

maar het komt er op nee dat de bezoekers betalen
maar ook de deelenmers
je steek wel al je vrije tijden er in de 4/5 dagen
eigelijk ben ik het wel eens met die 28 deelnemers
maar om dat het gewoon een gezelige boel is daar en ik kan daar nog veel leeren
kom ik mooi wel
mij ja ik zie julie (die komen ) wel op leek
grgrgr joost :D
deze plak op deze plank en zo ga ik naar boven

Terug naar “Evenementen”