Jubileum Stoomwalsen Club nederland

Praat hier over een aankomende evenementen, of over een evenement wat geweest is.
Alex
Contacteer:

Jubileum Stoomwalsen Club nederland

Berichtdoor Alex » wo jul 01, 2009 10:38 pm

Op Zaterdag 1 en Zondag 2 augustus viert de Stoomwalsen Club Nederland haar 40 jarig bestaan tijdens de oldtimerdagen in Tilligte. Er zullen een aantal grotere schaalmodellen zijn maar ook veel grote walsen en stoomtrekkers uit binnen en buitenland. Er zijn ruim 50 machines ingeschreven en dat is een aantal dat je in ons land niet vaak bij elkaar zult zien. Met Rode Paulien heb ik waarschijnlijk de kleinste kolengestookte wals, ik denk dat de Fowler BB1 met haar 22 ton de grootste is. Op Vrijdag 31 Juli is er dan ook nog een roadrun van +/- 15 km door de prachtige omgeving van Tilligte. zie ook

http://www.oldtimerdag.nl/nl/

http://www.stoomwalsenclub.nl/indexNL.htm

Groeten Alex

Klaas van Gemerden

Berichtdoor Klaas van Gemerden » do jul 02, 2009 9:43 am

mmhh is een beetje uit de buurt voor mij...
(Ik woon in Zwijndrecht.)

Ga je ook 15km met de Rode Paulien rijden?

pff volgens mij ben je gebroken als je terugkomt daar doe je zeker 3 uur over. En je moet behoorlijk veel water en kolen meenemen.

suc6!

Gr. KvG

Alex
Contacteer:

Berichtdoor Alex » vr jul 03, 2009 12:42 am

Hoi klaas,
Nee, 15 km is voor een 2"machine wat te ver om te rijden. Daarom heeft mijn stuurwagen dan ook de vorm van een dieplader. Ik zet Rode Paulien erop en laat deze dan trekken door 1 van de aanwezige 4" stoomtrekkers of ik hang de wagen bijvoorbeeld achter de "4711". ( full size stoomwals) Op het evenementen terrein zelf zet ik mijn wals dan weer voor de wagen en stook haar op.

Terug naar “Evenementen”