in dubio

Een Stoomwals of trekker aan het bouwen, of een vraag hierover ? Stel ze hier!

Moderator: Moderators

peter voncken

in dubio

Berichtdoor peter voncken » Di Jan 26, 2010 9:53 pm

Hallo allemaal. ik doe al een heel tijdje mee in jullie modelbouw wereldje, en heb altijd al graag een trekker willen bouwen. Nu heb ik al verschillende bouwplannen in mijn bezit van werkelijk zeer mooie werkstukken. Maar helaas de ruimte bij mij thuis laat het niet toe, en ook mijn machines om een van deze werkstukken te bouwen. Sinds kort ben ik gebruiker van internet en struin deze bijna elke avond af naar info. Nu zie ik laatst op de site van Peter Fox de trekker Minnie staan. Naar zulk een werkstuk ben ik op zoek. Nu mijn titel IN DUBIO Bij de NVM staat dit plan voor nog geen 15 euro te koop, maar lees ook dat ze niet volledig is. Ik kan dergelijke tek. ook krijgen {lees kopen} als ik ze via REEVES bestel, Maar dan liggen de kosten stukken hoger. Mijn vraag aan jullie is, betreft het hier dezelfde tek. of niet. Of is het mogelijk een van mijn plannen in een kleinere schaal te bouwen. Graag van jullie ervaren trekker bouwers advies hierover waar rekening mee te houden. B.V.B. mijn grote dank. Verder wens ik iedereen nog veel bouwplezier toe. :?: :?:
Laatst gewijzigd door peter voncken op Di Mar 02, 2010 3:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

john

Berichtdoor john » Di Jan 26, 2010 10:47 pm

zoals ik het zie is de tekeningset compleet behalve:
- stuklijst
- algemeen plan

er zijn al vele minnie`s gebouwd, dus moet het kunnen denk ik.
werk goed, werk veilig, 3 bar=certificaat van deugelijklheid, boven 3 bar = keuring verplicht !

peter voncken

Berichtdoor peter voncken » Di Jan 26, 2010 11:53 pm

zoals ik het zie is de tekeningset compleet behalve:
- stuklijst
- algemeen plan

er zijn al vele minnie`s gebouwd, dus moet het kunnen denk ik.
John, dank U voor Uw snelle reactie. U bedoelt zeker de tek. die verkrijgbaar is bij de NVM :?: :?:
geduld overwint

peter voncken

Berichtdoor peter voncken » Wo Jan 27, 2010 4:28 pm

Hallo mijnheer Mulde, dank U voor Uw reactie. Nar ik begrepen heb zijn de tekeningen van het NVM archief. Ik heb er gisteren-avond naar gekeken op hun site. Nu blijkt, althans dat meen ik, is deze tek. niet meer te bestellen. Ik ga de NVM hierover bellen of dit werkelijk zo is. Mocht het zo zijn dat ze inderdaad niet meer te leveren zijn, zou ik dan met Uw contact kunnen opnemen over eventuee kopieen van dit plan. Natuurlijk tegen vergoeding. Wat Uw reactie betreft het is een hele klus, dat ben ik me bewust, maar mijn motto is geduld overwint. Nogmaals dank voor Uw reactie, en succes met de bouw van Uw modellen. :?: :?:
geduld overwint

Terug naar “Stoomwalsen & Trekkers”