stoomwals alice

Een van de belangrijkste dingen bij een stoominstallatie (of het nu een stationaire machine of een locomotief is) is de ketel

Moderator: Moderators

wil

stoomwals alice

Berichtdoor wil » Za Jan 28, 2006 11:04 am

heeft iemand foto's van deze stoomwals ik snap de tekening van de schuine bodem rookkast niet , :oops: zit hier nu een gapend gat in of is dit een extra rand
wil

Alex

Berichtdoor Alex » Za Jan 28, 2006 10:33 pm

Hoi Wil
Helaas kan ik je niet aan foto's helpen, ik heb van de week net de tekeningen van Alice binnen gekregen.Toch kan ik je denk ik wel helpen.Het schuine deel van de rookkast word afgesloten door de rookkastbodem dit is post 3 op tekeningnr 4 van 26. Dit is een vlak stuk koper 2mm dik wat zonder randen of flensen tegen de ketel gesoldeerd is,in deze plaat zit de opening voor de rookkastdeur blad 19 post 7.Op deze tekening staat middenboven ook nog een detailtekening van de onderzijde rookkast.Tenslotte nog twee tips :als je nog meer vragen hebt meld er dan even bij over welk tekeningnr het gaat,dat maakt het voor mij of een ander makelijker om je te helpen.Probeer ook eens een echte wals te bekijken,waarschijnlijk is je dan meteen duidelijk hoe de rookkast in elkaar zit.Op foto's is dit meestal niet te zien.
Groeten Alex

willemk

stoomwals Alice

Berichtdoor willemk » Di Mar 21, 2006 6:17 pm

Hallo, mag ik me voorstelln ik ben W.Kerk willem en ben ook de Alice
aan het bouwen ik heb hem bijna klaar . De tekeningen welke ik had zijn ook van de stoomgroep en aangezien ik geen doorgewinterde bouwer ben heb ik inmiddels toch al heel wat ervaring opgedaan.
Er zijn heel wat problemen geweest mocht je dus vragen hebben dan
kun je mij altijd bellen of mailen. tel. 0299685087 of via de box

roelranzijn

Re: stoomwals Alice

Berichtdoor roelranzijn » Wo Okt 16, 2013 3:08 pm

Een duitse collega van mij is ook bezig met deze Stoomwals, zouden jullie misschien kunnen vertellen waar jullie de 60x65 [mm] koperen pijp vandaan hebben, ik kan alleen maar 60x64 vinden.

Alvast bedankt!

roel

Terug naar “(stoom)Ketels”