nieuw lid pieter

Alle vragen die nergens anders kunnen kunnen hier worden gesteld

Moderator: Moderators

pieter dr200

nieuw lid pieter

Berichtdoor pieter dr200 » Za Jul 22, 2017 10:09 am

Goede morgen beste mensen,

Sinds kort ben ik lid van het forum.
Nu ben ik niet echt met stoom bezig maar wel met metaal bewerkings machines, en in het bijzonder met AI Hembrug en Schaublin.

Momenteel ben ik bezig met een totaal revisie van een AI Hembrug DR 200 de grote broer van de DR 1.
Nu weet ik niet of jullie dit interessant vinden om dit te volgen op dit forum, van daar deze vraag.
Ook zou ik graag willen weten wat de beste groep is om het in te plaatsen?

Mvg Pieter

pfb

Re: nieuw lid pieter

Berichtdoor pfb » Za Jul 22, 2017 8:37 pm

Moi Pieter,
Welkom.
Je durft wel om een AI ter hand te nemen. Laat maar in de afdeling Werkplaatstechniek zien wat en hoe je het doet.
Ga je ook al de relais vervangen?
Succes, Peter

pieter dr200

Berichtdoor pieter dr200 » Za Jul 22, 2017 9:37 pm

Beste Peter,

Het is voor mij niet de eerste machine die ik reviseer en ook niet de eerste AI, maar wel de meest geavanceerde machine.
veel relais en tientalen (misschien wel een paar 100m) meter draad.
ook elektrische ga ik hem volledig aan passen.
in eerste instantie was dat niet de bedoeling, maar na wat demontage werk heb ik maar gauw besloten om alles te vervangen.
de rede hiervoor is dat het oud is en de draden door ouderdom en olie verharden en kapot gaan.
ook de aansluit kabel was niet al te best meer linnen isolatie wat los laat enz.
maar daar zal ik in de andere groep dieper op in gaan.

mvg pieter

pieter dr200

Berichtdoor pieter dr200 » Vr Aug 04, 2017 9:01 pm

beste forum leden,

in middels heb ik twee pogingen gedaan om een nieuw onderwerp te starten zoals hierboven voor gesteld werd, bij het plaatsen van een nieuw onderwerp krijg ik de melding dat het eerst goed gekeurd moet worden door de beheerders van het forum. helaas heb ik tot op de dag van vandaag taal nog teken gehoord van deze mensen terwijl er wel van andere mensen nieuwe onderwerpen geplaatst worden.
voor de mensen die het toch willen volgen kunnen terecht op het cnczone forum, hier heb ik inmiddels al een aardig verslag geplaatst van de revisie.
u kunt op de onderstaande link klikken om direct bij het forum en het onderwerp te komen.
https://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f= ... 92#p162292

mvg pieter

volharding

Berichtdoor volharding » Wo Aug 09, 2017 9:58 am

Pieter,
mogelijk zijn er mensen met vakantie waardoor er een wat verlate reactie kan komen op je pogingen om een nieuw onderwerp te starten.
Het is tenslotte vakantietijd.
MVG Huib

Terug naar “Algemeen”