niewe soort motor

Alle vragen over stationaire machines kunnen hierin staan

Moderator: Moderators

freek knolle

niewe soort motor

Berichtdoor freek knolle » di dec 07, 2010 11:38 pm

Ik zat een keer te krabelen en toen opeens idee niewe motor bedacht maar ik kan het niet maken loopt goet in pc programma kan iemand het maken de de stang dient ook als
uitlaatklep fotos. Komen nog :idea:
[/code][/list]
Laatst gewijzigd door freek knolle op ma dec 13, 2010 9:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

john

Berichtdoor john » wo dec 08, 2010 1:53 pm

Snap er geen bal van...

keertje wat krabbelen op papier, opeens nieuw idee.
Maar kan idee niet uitvoeren.
Loopt goed in PC programma
Kan iemand het maken, de stang dient ook als uitlaatklep.

snel die foto`s, hopelijk dan duidelijker
werk goed, werk veilig, 3 bar=certificaat van deugelijklheid, boven 3 bar = keuring verplicht !

freek knolle

Berichtdoor freek knolle » zo dec 12, 2010 11:27 pm

Ik zou er ook niks van snappen zonder foto maar ik hat geen mogelijkheid om ze toe te voegen wat ik bedoel is dat de uitlaatklep zit in de silinder en niet erkend anders de klep wordt bedient door silinder stang mijn raket fles (zoo'n p.e.t fles raket ) nu een draagbare tuin slang van 8 bar leuk water pistool

JAM

Berichtdoor JAM » ma dec 13, 2010 12:16 pm

Ik zou er ook niks van snappen zonder foto maar ik hat geen mogelijkheid om ze toe te voegen wat ik bedoel is dat de uitlaatklep zit in de silinder en niet erkend anders de klep wordt bedient door silinder stang mijn raket fles (zoo'n p.e.t fles raket ) nu een draagbare tuin slang van 8 bar leuk water pistool
Dank, nu is het geheel duidelijk!

john

Berichtdoor john » ma dec 13, 2010 1:19 pm

de uitlaat klep in in de cilinder. ok
en niet erkend ander de klep word bediend door cilinder stang....

sorry hoor maar dit raakt kant nog wal.
Dit is toch geen normaal Nederlands !!!

werk toch eens met punten en komma`s, INTERPUNCTIE heet dat.

Niemand snapt hier iets van dit vage verhaal van een cilinderstang die aan een fles raket vast zit met een water pistool er aan ???????????????
werk goed, werk veilig, 3 bar=certificaat van deugelijklheid, boven 3 bar = keuring verplicht !

freek knolle

Re: niewe soort motor

Berichtdoor freek knolle » ma dec 13, 2010 9:05 pm

Ik zat een keer te krabelen en toen opeens idee niewe motor bedacht maar ik kan het niet maken loopt goet in pc programma kan iemand het maken de de stang dient ook als
uitlaatklep fotos. Komen nog :idea:
[/code][/list]

freek knolle

Berichtdoor freek knolle » ma dec 13, 2010 9:10 pm

sory ik ben niet goet in leestekens en speling

freek knolle

Berichtdoor freek knolle » ma dec 13, 2010 9:36 pm

AfbeeldingAfbeelding hier zijn twee fotos

rovi

Berichtdoor rovi » di dec 14, 2010 11:45 am

Freek,
Probeer dit eens duidelijk uit te leggen.

john

Berichtdoor john » di dec 14, 2010 1:43 pm

Oke,

hier kunnen we iets meer mee, bedankt freek.
Ok, dat je niet zo goed bent met leestekens, dat kan ook, zijn meer mensen die daar last van hebben.

Nieuw soort motor, maar loopt deze op water, of op benzine of iets dergelijk ?
Ik denk op waterdruk, gezien de "witte wolk" bij het onderste plaatje.
Ik moet goed kijken, maar het enige verschil tussen de plaatjes is dat de krukas is doorgedraaid, waardoor er een klep open of dicht gaat.

een trekveer aan een stang houd de "klep" dicht als het contra gewicht van de krukas niet tegen de stang aan staat.

Maar waar zit de inlaat ?
en met welk principe werkt dit ?
wat zorgt voor het drukverschil zodat de zuiger naar boven wordt gedrukt ?
Is er sprake van verwarming ergens ?

heb je wat meer informatie ?

heeft die 8 bar druk van het water pistool er iets mee te maken ?
Ik zie ook een soort expansievat, waar dient dat voor ?

Mocht dit gewoon op waterdruk lopen dan heb je een moeilijke manier gevonden de kracht van water in draaiende beweging om te zetten.

freek knolle

Berichtdoor freek knolle » di dec 14, 2010 11:35 pm

De inlaat zit onder bij het donkere grijze blokje bij de knik en word open gehouden door het contra gewigt bij de bal op stok onrste plaatjes open bovenste dicht Verbonden met klep naast silinderhuis

Exspensie vat : ziet u de druk meter onder in her rode gebiedt waneer dat punt is berijkt moet er druk vrij gelaten worden en liep mijn pc vast door op enter te reiken gaat de klep naar exspensievat open en sluit de klep naar buiten zit
de motor is ijgenlijk bdoelt voor lugt/stoom niet voor water (aangezien en in het pc programa lugt druk is )
en ik bedoel met 8bar dat ik ervaring met 8 bar heb (niet altijt de beste ) en dus ook de druk ongeveer kan aflezen aan het geluid en mijn puemmaties motors ter daar op
De wite wolk is dekoratie van het pc programa
De motor loopt op wat u leuk lijkt
En de klep wordt inderdaad dicht gehouden door een veer maar ook door de druk door schuine zijden op klep (niet zichtbaar door grote )
Silinder gaat omlaag door vliegwiel (niet aanwezig trouwens )
getikt met telefoon En daar door dus soms een raar woord goedemogol snapt u

En ik ben pas 14 en geen u

Terug naar “Stationaire machines”